מה אתה מחפש ? אנו כאן לעזור

קטגוריות ראשיות

כך תבחרו את המקדחה הטובה והמתאימה ביותר בשבילכם

 

אם מעולם לא רכשת או השתמשת במקדחה לפני, כנראה שקצת יותר קשה לך לבחור מה מתאים בשבילך, מה טוב ומה פחות. האם תרצה ללכת על מקדחה חזקה שמחוברת לחשמל? או שתרצה יותר חופשיות עם דגם כלשהו שמופעל באמצעות סוללות נטענות? אם אתה חושב שאתה תעבוד יותר בחוץ כנראה שתרצה לבטל את המקדחה שמחוברת לכבל.

 

מקדחה היא כלי עבודה המזכיר קצת את עבודת המברגה אבל שונה בתכונותיה ובתפקידה, לכן בחירת המקדחה אף יותר חשוב.

 

מומלץ לעשות את המחקר האישי שלך, כי ברגע שתתחיל לעבוד עם המקדחה החדשה שלך, אתה תתחיל לחשוב איך יכול להיות שלא השתמשת בה קודם ושאתה לא יכול בלעדיה.

נסה ללמוד את ההיתרונות והחסרונות מבין כל המקדחות שאתה שוקל לקנות וכך תוכל לבצע השוואה נבונה.

 

נפרט בהמשך מספר קריטריונים שתוכלו להכניס לתוך המשוואה שלכם:

 

  • פרמטר ראשון וחשוב זה פונקצית כיוון סיבוב המקדחה, כאשר אפשרי לשנות את כיוון הסיבוב תוכלו לשלוף ברגים וכמובן לשחרר בקלות מקדח שנתקע בתהליך הקידוח.

 

  • התכונה השנייה עליה נדבר היא המהירות המשתנה במקדחה, כאשר נבחר במקדחה עם מהירות משתנה נוכל להתאים אותה לעבודה עם סוגי חומרים שונים, כמו מתכת קשה, אבן ובטון. או להפך לעבוד על משטחים עדינים שנצטרך לפעול במהירות נמוכה ורק לאחר מכן להאיץ את המהירות.

 

  • עוצמת המקדחה היא נתון מאוד חשוב בבחירת דגם הכלי, ככל שההספק של המקדחה גדול יותר כך העוצמה שלה תהיה גבוהה יותר. כמובן שבחירת ההספק המתאים תלוי בסוגי החומרים אותם תרצו לקדוח והקוטר של המקדחים המיועדים לקידוח.

 

  • למעוניינים לקדוח בבטון אנחנו ממליצים לבחור במקדחה רוטטת, בזמן הרטט המקדח זז קדימה ואחורה במהירות ויוצר תהליך של דפיקה שבאמצעותו אפשר לקדוח בבטון, תכונה זו חשובה מאוד מפני שהבטון נמצא יכול להימצא בכל מקום אפשרי, בין אם זה בבית או בחוץ במבנים שונים ולכן לא כדאי לוותר על תכונה זו.

 

  • כוח הסיבוב של המקדחה נקרא מומנט מרבי, בעצם יכולת המקדחה להתגבר על ההתנגדות. המומנט בדרך כלל עומד ביחס ישיר לעוצמת המקדחה (הספק) והוא נמדד בניוטון למטר.
    ככל שהתנגדות החומר או הבורג גדולה יותר נדרש מומנט גבוה יותר על מנת להתגבר על ההתנגדות.

 

  • דרגות המצמד הם התכונה האחרונה שנדבר עליה כאן, באמצעות דרגות אלו ניתן להתאים את מומנט המקדחה לסוג העבודה. ככל שדרגת המצמד תיהיה גדולה כך המומנט יהיה גבוהה ומירבי, וככל שהדרגה תהיה נמוכה יקטן המומנט של המברגה או המקדחה.

 

טיפ נוסף

 

כדי ליצור יעילות כמה שיותר בכלי העבודה אפשר להשתמש במקדחה בתור מברגה צריכים להיות קיימים ארבעה פונקציות עיקריות, מומנט בעוצמה טובה, מהירות משתנה, שינוי כיוון סיבוב המקדחה ודרגות מצמד.

 

בנוסף תוכלו למצוא אביזרים לציוד הטכני הזה בכל החנויות בארץ בין אם זה בדרום בבאר שבע או צפונה יותר.

קיימים תכונות נוספות אשר יכולים לעזור בבחירת המברגה או המקדחה האולטימטיבית בשבילכם עליהם נדבר במאמרים הבאים.

 

 

קידום אתרים אורגני
משפוחטק no-lazy