מה אתה מחפש ? אנו כאן לעזור

קטגוריות ראשיות

ריתוך – המדריך המלא לרתכים וכאלה שרוצים להיות

 

ראשית נאמר שריתוך לא אפשרי ללמוד בעזרת קריאת מאמרים או מדריכים, מדריך זה הוא על מנת לתת לכם עניין ולדעת אם אתם רוצים להיכנס לעולם הרתכות. על מנת לדעת איך להשתמש ברתכת ואיך ללמוד לרתך תצטרכו לרכוש מיומנות בעזרת ניסיון והדרכה צמודה.

 

למי נמליץ להיכנס לעולם הרתכות?

 

מי שאוהב לבנות ולתקן דברים בבית ובגינה ומוכן ללמוד את הרתכות כתחביב, כאלה שמתעסקים בעבודות יד וכפיים ורוצים להתקדם למקצוע נוסף שנותן כלים רבים כאחד. עבודות המסגרות בין אם הן בסיסיות או גדולות יותר הוא עולם לא מוכר למרבית האנשים, אך נצרך תמיד.

 

איזה רתכת נרצה לקנות על מנת להתחיל?

 

קיימים סוגים שונים של רתכות, רתכות אלקטרוניות, רתכת AC, רתכת TIG ורתכת CO2, תהליך העבודה של הרתכת הוא דומה בכולם, באמצעות העברת זרם חשמלי גבוה מאוד המאפשר ריתוך של מתכות ביחד.
כל רתכת מתאימה לסוג שונה של אופן פעולה מפני השוני בגובה הזרם החשמלי אותה היא צורכת.

 

הרתכת פועלת על בסיס אלקטרודות המעבירות מתח גבוה, כאשר הריתוך מתבצע ע"י יצירת קצר חשמלי, בו אנחנו מחברים כבל מינוס מהרתכת למשטח העבודה וחיבור כבל פלוס שהוא בעצם אותה אלקטרודה, וכתוצאה מזה, הקצר מחבר בין החומרים.

 

עבור מתחילים מומלץ לקנות כלי עבודה נוח ופשוט לעבודה, רתכת שעקרונות העבודה שלה פשוטים ונוחים מאפשרת למתחילים לבצע עבודות ותיקונים בבית ובגינה.

 

גובה הספק הרתכת קובע אם פעולת הריתוך תהיה טובה ואיכותיות יותר. רתכת AC לדוגמא יכולה להיות בהספק נמוך בהרבה מרתכת אלקטרונית אשר מגיע להספקים גבוהים וכך יעילה וטובה יותר (עבודות הריתוך יכולה להחזיק לזמן ארוך יותר).

 

הרתכות האלקטרוניות קלות יחסית לרתכות אחרות, לכן כאשר נקנה רתכת נרצה לדעת מה יכולות השינוע השונות שלה, בין אם יש לה גלגלים או ידיות אחיזה למיניהם, וכמובן המשקל הכולל של הרתכת.
לפני שנבחר את הרתכת שלנו בהתאם לעבודה אותה נבצע, חשוב לדעת אם נצטרך לבצע עבודות בגבהים, בגגות ולעלות על סולמות ובכך נשכנע את עצמו לרכוש רתכת קלה ונוחה למשא.

 

ציוד נוסף המצטרף לרתכת:

 

אלקטרודה (חובה בכל רתכת אחרת אין אפשרות לבצע עבודת ריתוך בלעדיה), ציוד בטיחות כמו מסיכת ראש ומשקפי מגן, פטיש שלאקה (להסרת השלאקה לאחר התקררות החומר) ושולחן ברזל לעבודה שיסייע בסגירת המעגל החשמלי בחיבור כבל המינוס למשטח שאנחנו אליו מרתכים.

קידום אתרים אורגני
משפוחטק no-lazy