מה אתה מחפש ? אנו כאן לעזור

קטגוריות ראשיות

הפעלת הגנרטור – איך לבחור את המתאים ביותר

כיום הגנרטור נגיש לכל בית ובית, והוא שימושי לקמפינג, אירועים בשטח ובגינה וכל עבודה שונה שזקוקה למקור מתח.

לפני שקונים גנרטור חשוב לדעת האם באמת יש לנו צורך או שגנרטור להשכרה יכולה להיות פיתרון זול ופשוט לפעמים בודדות בהם נרצה להשתמש בגנרטור.

 

לאחר שתדעו מה התקציב שלכם ומה מספר התדירות בו אתם חושבים שתשתמשו, חשוב לבדוק שיש לכם מספיק מקום בישבילו, מאחר והגנרטור צריך להיות ממוקם במשטח יציב ומאוורר ולהיות מוגן מפני הגשם. לאחר שווידאתם את אלו תוכלו להסתכל על המאפיינים הבאים ולדעת באיזה מהגנרטורים לבחור:

 

הספק המוצא של הגנרטור הוא בין המרכיבים החשובים בבחירתו, הספק המוצא שלו קובע כמה ואיזה מכשירים תוכלו לחבר אל הגנרטור, כדאי לחשב את ההספק תצטרכו לחבר בין כל המכשירים אותם תרצו להפעיל לדוגמא: אם אני ארצה לעשות פיקניק בפארק בבאר שבע ואצטרך לחבר מקרר בהספק של 1000 ואט ובנוסף תאורה בהספק של 350 ואט, סה"כ השימוש שלי זהו 1350 ואט.

מומלץ לקנות גנרטור שההספק שלו גדול ב25% ומעלה מההספקה המשוער שלכם על מנת לוודא שבעת חריגה בלתי צפויה הגנרטור לא יפסיק את פעולותו.

 

ייצוב מתח וסוג המנוע הוא מרכיב חשוב נוסף, במרכז הגנרטור נמצע מנוע מכאני המופעל באמצעות דלק, קיימים מנועים עם 2 פעימות ומנועים עם 4 פעימות, כאשר מנוע 4 פעימות טוב יותר.
ברוב הגנראטורים קיים מייצב מתח (תוכלו להבחין בו תחת המילה AVR) אשר הוא נועד להגן על המכשירים משינוי מתח, (מכשירים ללא מייצב מתח עלולים להיפגם) מומלץ בחום לקנות גנרטור עם מייצב מתח אלא אם כן השימוש הכולל בו הם מכשירים כמו מאוורר ותאורה.

 

המשקל הכבד של הגנרטור הוא נתון שיכול לשנות לכם את הבחירה, גנרטור לשימוש ביתי מומלץ שיהיה קל יותר ואפילו פחות רועש (גנרטור מושתק יעשה את העבודה) מאשר גנרטור גדול וכבד שמומלץ שיהיה מצויד בגלגלים שיעזרו למעבר ממקום למקום.

 

הנעת הגנרטורים מתבצעת בשני דרכים:

באמצעות כפתור הנעה חשמלי הקרוי סטרטר ועל ידי כבל משיכה.
קיימים גנרטורים עם שני הדרכים יחד, פונקציות נוספות שיכולות לעזור בתפעול הגנרטור הם חיווי למצב הדלק במיכל, מנגנון כיבוי אוטומטי במקרה של תקלה והתראה על חוסר בשמן.

 

חשוב לשים לב! 
כאשר אתם מתכוונים לרכוש גנרטור לסוג צריכת הדלק של המנוע, בנזין או דיזל (סולר). בזמן העבודה עם הגנרטור בלבול בין השניים ומילוי של סוג הדלק הלא מתאים יכול להרוס את הגנרטור.

קידום אתרים אורגני
משפוחטק no-lazy