מה אתה מחפש ? אנו כאן לעזור

קטגוריות ראשיות

כיצד לבחור את המברגה הנטענת המתאימה לנו ביותר?

כלי עבודה ידוע מאוד שחוסך זמן וכוח במגוון סוגי עבודות, אם זה שיפוצים קלים, עבודות עץ, תיקונים בבית ושימוש תדיר בתעשייה.
בשונה מן המקדחה, המברגה היא נטענת ועובדת על סוללות, יש מברגות עם ביצועים מסוימים שנתונים למברגה לפעול כמו מקדחה.

 

קיימים עשרות דגמים של מברגות ולכל אחד פונקציות שונות משלו, והספקי עבודה שונים. הם מתחלקות לשני קבוצות של מברגות, הקבוצה הראשונה הוא ה"אקדח" מברגת T ואילו השני מעוצבת כמו מברג רגיל הקרויה מברגון אשר משמש לעבודות קלות יחסית ע"י גישה למקומות צרים וקטנים בשל צורתו.

 

ההיתרונות הבולטים של המברגה הם כמובן מתבטאים מזה שהמברגה אינה צריכה להיות מחוברת לשום כבל חשמלי ועובדת על בסיס סוללות נטענות, זה מאפשר עבודה עם גישה נוחה לאזורים בעיתים יותר. בנוסף יתרון הניידות מאפשר לבצע עבודה בגינה, בבית, ברכב, בעבודה או בכל מקום שנרצה ללא צורך בחיבור חשמלי.

 

המרכיבים שאיתם נוכל לעמוד את התאמת המברגה לצרכים שלנו:

מהירות הסיבוב הוא מרכיב חשוב מפני שהוא קובע לנו את כוח ההברגה, כאשר המהירות נמדדת במספר סיבובים לדקה (סל"ד) נוכל לבחור את המברגה בהתאם לכוח שלה, מהירות גבוהה יעילה לעבודות עם ברגים גדולים ובינוניים ומהירות קטנה יותר תתאים יותר לברגים קטנים.
טווח מהירות הסיבוב במברגות הביתיות הוא בין 200 ל-800 סל"ד, קיימות מברגות גם עם מעל ל2000 סל"ד, מברגות אוויר ומברגות מקצועיות יותר.

 

בדומה למקדחה מצטרפים ביצועים נוספים למברגה כמו: המומנט המרבי (מומנט הפיתול) עוצמת המברגה.

 

בנוסף חלק מדגמי המברגה נותנים מספר דרגות של מצמד, שמאפשר התאמה של מומנט הפיתול לסוג העבודה, בורר דרגות כוח.
כאשר התנגדות המברגה מגיע לכוח המסומן בבורר נוצר תהליך של ניתוק במנוע, ולמעשה מונע את המשך פעולת ההברגה וכך נמנעת שחיקת החריץ בראש הבורג והידוק יתר.

 

רצוי לבחור בקוטר ראש המברגה (הקרוי ביט) בגודל של 10 מ"מ למברגה ביתית, טווחים הקוטרים נעים בין 10 מ"מ ל-6 מ"מ.

 

סוללות ומטען הם מרכיבים חשובים מאוד לבחירת המברגה:

כאשר בחרנו במברגה שלנו נצטרך לבדוק את איכות הסוללות, בראש השרשרת קיימים סוללות הליתיום הידועות הקרויות Li-on, הן הסוללות החדישות והמתקדמות ביותר משאר הסוללות כמו: הניקל קדמיום (NiCd) והניקל מטאל (NiMH).
לסוללות הליתיום חיים ארוכים יותר והיא קלה מאוד בהשוואה לשאר, אפשר להשתמש בסוללה גם כאשר לא הטענתם את כל הסוללה (קודמותיה של הסוללות יכולות לעבוד רק לאחר הטענה מלאה).

 

בחלק מדגמי המברגות הסוללה מתפרקת וניתנת להחלפה אך קיימות מברגות עם סוללה מובנית.

 

 

בדרך כלל לכל מברגה אמור להצטרף מטען סוללות, קיימים מטענים מאיצים אשר מטעינים את הסוללות בתוך חצי שעה, שעה בשונה מן המטענים הרגילים שמשך הטעינה שלהם יכול להגיע עד ל6 שעות

קידום אתרים אורגני
משפוחטק no-lazy